Informații utile

Legislatie in domeniul arhivarii


 

ARHIVARE FIZICA

 

 

LEGISLATIE EUROPEANA

 

  • Recomandarea nr. R (2000) 13 a Comitetului de Ministri ai Statelor membre asupra unei politici europene cu privire la accesul la arhive
  • Rezolutia Consiliului UE din 6 mai 2003 asupra Arhivelor în Statele Membre (2003/C 113/02)
  • Codul deontologic al arhivistilor
  • ISAD(G): Standardul general international pentru descriere arhivistica

 

ARHIVARE ELECTRONICA

 

  • Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în forma electronica
  • Ordinul ministrului MCSI nr. 493/15.06.2009 privind normele tehnice si metodologice pentru aplicarea Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica
  • LEGE nr. 455 din 18 iulie 2001 privind semnatura electronica
  • Lege nr. 451/1 noiembrie 2004 privind marca temporala
  • Ordin nr. 492 /15 iunie 2009 privind normele tehnice si metodologice pentru aplicarea Legii nr. 451/2004 privind marca temporala
  • ORDIN Nr. 3512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile
  • ORDIN Nr. 882 din 29 decembrie 2012 privind modificarea si completarea unor reglementari contabile
  • Ordonanța Guvenului nr. 8 din 23 ianuarie 2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar‐fiscale, publicată în Monitorul Oficial nr. 54 din 23 ianuarie 2013
  • LEGE nr. 148 din 23 iulie 2012 privind înregistrarea operațiunilor comerciale prin mijloace electronice publicată în Monitorul Oficial nr. 509 din 24 iulie 2012

 

Intrebari frecvente


 

  • Cine poate pastra documente in arhiva SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare SRL?

In arhiva SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare pot pastra documentele persoanele fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate si organizare, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei sau in exterior, in conditiile respectarii legislatiei interne si internationale.

 

  • De ce este necesara externalizarea arhivei si a serviciilor de arhivare catre SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare SRL?

Necesitatea externalizarii arhivei si a serviciilor de arhivare este impusa de:

– reducerea costurilor privind exploatarea spatiilor de arhiva si chiar o crestere a profitabilitatii utilizarii acestora prin schimbarea destinatiei catre activitati generatoare de profit;

– eficientizarea muncii de echipa prin reducerea timpului de regasire si partajare a documentelor;

– asigurarea unui nivel de securitate si siguranta superioare pentru pastrarea documentelor;

– depozitarea si arhivarea documentelor in conditii impuse de respectarea legislatiei si a normelor in vigoare in domeniul arhivisticii si al organizarii depozitelor de arhiva.

 

  • Ce costuri implica depozitarea documentelor in depozitele specializate exploatate de SDA – Servicii de Depozitare si Arhivare SRL?

In principiu, costurile implicate sunt adiacente etapelor care trebuie parcurse pentru arhivarea si depozitarea corespunzatoare a documentelor. Evident regasim costuri legate de pregatirea si arhivarea documentelor, costuri legate de preluarea si manipularea acestora, costuri legate de depozitare si de punerea la dispozitie a documentelor arhivate. Insa, datorita optimizarii si specializarii serviciilor SDA – Servicii de Depozitare si Arhivare SRL, suma totala a acestor costurilor este cu mult mai mica, uneori si cu pana la 50%, decat suma costurilor generate de administrarea individuala a arhivei de catre dumneavoastra. Deoarece fiecare client individual este un caz particular, costurile exacte pot fi stabilite doar in urma unei analize pertinente, gratuite, efectuate de echipa SDA – Servicii de Depozitare si Arhivare SRL, pe care va rugam sa o contactati.

 

  • Ce se poate arhiva si depozita in arhiva SDA – Servicii de Depozitare si Arhivare SRL?

Din punct de vedere material, avand in vedere caracterul dual, fizic/electronic, al arhivei SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare SRL, in aceasta se pot depozita documente in format fizic si electronic, care nu pun in pericol sanatatea si mediul. Nu exista restrictii privind categoriile si tipurile de documente ce pot fi arhivate.

 

  • Care este limita minima si limita maxima a cantitatii de documente depozitate?

Cantitatea minima de documente care se pot depozita in arhiva SDA – Servicii de Depozitare si Arhivare SRL este de 12 cutii de arhiva, documente in format A4. Puteti stoca si mai putine documente, dar aceasta este cantitatea minima pentru care se va emite factura. Nu exista o limitare a cantitatii maxime ce poate fi depozitata, existand posibilitati de extindere a depozitelor actuale si respectiv a capacitatii de stocare in cazul arhivarii electronice.

 

  • Pe ce perioada se pot pastra documentele in arhiva SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare?

Termenul de pastrare al documentelor este precizat in legislatia actuala pentru fiecare categorie si tip de document in parte. In urma analizei efectuate de echipa SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare se va determina termenul de pastrare pentru fiecare document aflat in arhiva dumneavoastra. Termenul de pastrare poate ajunge si poate depasi si 100 de ani. Depozitele SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare, sunt special concepute si dotate astfel incat sa ofere garantia atingerii acestor termene de pastrare, fara implicatii majore. Fara indoiala, cele mai noi tehnologii integrate deja, precum si tehnologiile viitoare pentru care SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare isi manifesta in permanenta disponibilitatea integrarii, vor creste gradul de siguranta si de exploatare a arhivei pe termen lung, oferind conditii optime pastrarii documentelor dumneavoastra.

 

  • Cum este asigurata trasabilitatea documentelor dumneavoastra?

Pentru managementul si gestiunea arhivei, SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare SRL foloseste un sistem software/hardware specializat. Unitatile arhivistice gestionate sunt cutii, dosare si documente. Facilitatea inregistrarii si urmaririi comenzilor on-line, chiar de catre dumneavoastra, precum si un sistem de urmarire bazat pe tehnologia codurilor de bare, asigura in mod transparent trasabilitatea si istoricul documentelor dumnevoastra.

 

  • Cum pot fi consultate documentele din arhiva SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare SRL?

Indiferent de starea materiala a documentului, fizic sau electronic, este necesara inregistrarea unei comenzi on-line pentru procesarea solicitarii. Aceasta comanda poate fi inregistrata chiar de dumneavoastra sau la cerere de catre un operator. Cererea catre operator poate fi transmisa prin e-mail sau fax. Nu se pot transmite cereri de consultare prin telefon. Odata cererea inregistrata, urmand fluxul de confirmari/aprobari, conform conditiilor de punere la dispozitie, obtineti accesul la documentul solicitat. Puteti, de asemenea, utiliza serviciul nostru „Transmisii fax sau e-mail”, prin care documentul fizic solicitat este scanat si transmis catre dumneavoastra de catre operatorul SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare SRL, in mod securizat.

 

  • Cum este asigurata siguranta documentelor dumnevoastra?

Depozitele SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare sunt echipate conform celor mai noi cerinte si norme in domeniul arhivarii. Se regasesc aici instalatii automate de prevenire si stingere a incendiilor, instalatii de monitorizare video 24/24, control acces, umiditate si temperatura. Accesul la informatiile si documentele electronice se efectueaza prin conexiuni securizate pe baza de parola sau token de acces. In plus, toate documentele care sunt stocate in arhiva SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare sunt semnate electronic atat pentru a asigura neschimbarea si autenticitatea cat si pentru a impiedica accesul neautorizat la informatia continuta.

 

  • Ce reprezinta si cum se efectueaza selectionarea documentelor?

Indiferent de forma materiala a documentului, la expirarea termenului de pastrare, documentul poate fi distrus. Operatia de identificare si evidentiere a documentelor cu termene de pastrare ajunse la final, se numeste selectionare. Sistemul de gestiune si management al arhivei va transmite periodic situatia documentelor care fac obiectul selectionarii.

 

  • Ce se intampla cu documentele selectionate?

Pentru documentele electronice, selectionate, si care au termenul de pastrare depasit, se va proceda la stergerea definitiva a acestora din arhiva electronica, eliberand spatiul de stocare aferent. Pentru documentele fizice selectionate, SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare va pune la dispozitie serviciul de Distrugere si maruntire securizata a documentelor, urmat de valorificarea avantajoasa a reziduurilor rezultate, in conformitate cu normele de protectie a mediului.

 

  • Cum pot beneficia de oferta de servicii a SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare SRL?

Pentru a beneficia de oferta noastra de servicii trebuie sa va adresati echipei noastre de vanzari, completand formularul de contact de pe site sau prin email sau telefon la adresa sau numerele prevazute pe fiecare pagina in partea dreapta, sus.

 

Pentru servicii profesionale in domeniul depozitarii si arhivarii documentelor apelati la servicii profesionale oferite de SDA-Servicii de Depozitare si Arhivare.

Vezi Dictionar

Quick Contact Icon
Quick Menu Icon Contact
Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.