Nomenclatorul Arhivistic stă la baza organizării arhivei

În orice companie sau instituție, arhivarea documentelor are CARACTER OBLIGATORIU conform prevederilor legislative în vigoare.

NOMENCLATORUL ARHIVISTIC stă la baza organizării fondului arhivistic, acesta stabilind termenul de păstrare al fiecărui document creat iar întocmirea lui este primul pas care conduce la formarea și ordonarea arhivei.

Un nomenclator arhivistic reprezintă centralizarea la nivel de companie a documentelor pe compartimente, secțiuni și termene de păstrare, pentru ca mai apoi, informațiile să fie reunite în formatul agreat. Gruparea documentelor pe baza unui nomenclator arhvistic este importantă pentru:

  • modul de constituire a unităților arhivistice
  • inventarierea și selecționarea acestora
  • stabilirea valorii informațiilor din documente

Nomenclatorul arhivistic pune în ordine fluxul de lucru al documentelor și orientează întreaga organizare ulterioară a activității de arhivare, prin stabilirea termenului de păstrare al fiecarui document.

Ulterior, respectând prevederile Legii Arhivelor Naționale nr.16/1996 , managementul companiei va trimite documentul către Arhivele Naționale pentru aprobare.

Elaborarea Nomenclatorului Arhivistic este doar o primă etapă dar extrem de importantă din fluxul prelucrării arhivistice.

Prin consilierea profesională oferită și EVALUAREA GRATUITĂ a fondului arhivistic, echipa SDA – Servicii de Depozitare și Arhivare va configura o ofertă personalizată pe cerințele organizației având drept scop: respectarea legislației în vigoare, economie de timp și bani pentru firmă, organizarea optimă a arhivei existente dar și viitoare.

Informațiile primite în cadrul consultanței arhivistice sunt de maximă importanță deoarece puteți identifica noi modalități de a face economii considerabile, reorientând resursele companiei spre zonele esențiale pentru dezvoltarea si creșterea afacerii. Studiile au demonstrat că managementul performant al arhivei poate aduce economii considerabile de până la 40% în bugetul destinat arhivării dacă este gândit și aplicat corect, plecând de la specificul companiei.

De  peste 15 ani susținem companiile să realizeze un management performant al arhivei și documentelor și să-și reducă costurile prin soluții de arhivare și depozitare personalizate.


Solicitați o întrevedere cu cel mai apropiat expert al nostru pentru o soluție personalizată la Tel: 4 0268 545800 sau email: OFFICE@SDA.RO 

 

Quick Menu Icon Contact