În orice companie, arhivarea documentelor este obligatorie, așa cum arată legislația în vigoare, respectiv Legea Arhivelor Naționale nr. 16/ 1996 (Anexa 6), republicată, ce face referire la procedura de păstrare a documentelor de personal.
Și cum respectarea prevederilor constituie o parte importantă în managementul arhivei, experții recomandă colaborarea cu o companie specializată în astfel de servicii. Înțelegând că prin acest parteneriat eficientizați resursele interne umane și financiare, veți obține, totodată, o dezvoltare a activității, căci echipa va fi degrevată, în mod automat, de serviciile consumatoare de timp.
Așadar, atunci când discutăm despre termenele de păstrare ale documentelor de personal, iată, în cele ce urmează, ce ne arată cadrul legislativ:
- statele de plată, de salarii trebuie păstrate pentru o perioadă de 50 de ani de la data creării lor
În timp ce,
- dosarele de personal, contractele de muncă, convențiile civile de prestări servicii din departamentul Resurse Umane vor fi conservate 75 de ani de la data creării lor.
Acest termen de 75 de ani permite angajatorului să emită adeverințe sau să realize copii ale documetelor la solicitarea salariatului sau a fostului salariat.
SDA – SERVICII DE DEPOZITARE ȘI ARHIVARE oferă companiilor și instituțiilor serviciul de întocmire și eliberare a documentelor necesare realizării dosarului de pensionare care aduce beneficii multiple clienților:
- economie considerabilă de timp și bani;
- operativitate și acuratețe în eliberarea documentelor, specialiștii noștri deținând expertiza și cunoștințele legislative actualizate
- concentrarea resurselor organizației către activitățile generatoare de profit prin degrevarea personalului de sarcinile auxiliare consumatoare de timp.
În concluzie, nu neglijați procesul de arhivare și acordați atenție sporită aspectului legat de termenele de păstrare ale documentelor de personal, pentru a evita eventualele amenzi în cazul controalelor efectuate de organele abilitate.